Najważniejszym parametrem geometrii jest zbieżność. Określa ona wzajemne ustawienie kół przednich i tylnych. Koła osi przedniej mają tzw. zbieżność ujemną co oznacza, że są delikatnie skierowane ku sobie. Regulacja zbieżności odbywa się za pomocą drążka kierowniczego, który można odpowiednio wydłużać lub skracać. Innym z parametrów jest kąt pochylenia koła, delikatnie ujemny. Koła pochylone są nieznacznie ku sobie, tworząc literę „V”. Przy takim ustawieniu pochylenia kół, podczas wejścia w zakręt zewnętrzne koła przylegają do nawierzchni całą szerokością opony co poprawia przyczepność kół w momencie zmiany kierunku jazdy. Nieprawidłowo ustawiona geometria zawieszenia powoduje zwiększone zużycie paliwa z uwagi na większe opory toczenia kół, nierównomierne ścieranie ogumienia oraz występowanie dodatkowych naprężeń na elementy układu kierowniczego i zawieszenia, co przyspiesza ich zużycie. Przy wymianie elementów zawieszenia bądź układu kierowniczego zachodzi potrzeba pomiaru i regulacji parametrów geometrii.