W pierwszej kolejności samochód jest wprowadzany na stanowisko rolkowe do badania skuteczności siły hamowania oraz stanowisko do pomiaru skuteczności pracy amortyzatorów. Przeprowadzenie takiego pomiaru pozwala oszacować stan pracy układu hamulcowego roboczego i pomocniczego. Oszacowanie polega na ocenie różnic w sile hamowania czy też skuteczności amortyzacji na poszczególnych kołach. W dalszym kroku podnosimy samochód na podnośniku. Na tym etapie możemy wizualnie ocenić stan zawieszenia, ewentualne luzy, oraz stan podwozia zwracając uwagę na korozję płyty podłogowej i innych elementów. Będą także widoczne wycieki oleju z silnika, skrzyni biegów lub też płynu chłodzącego. Pomiar grubości powłoki lakierniczej pozwala ocenić, czy samochód miał jakieś naprawy blacharskie bądź lakiernicze. Odczyt błędów wykaże również ewentualne kody DTC zapisane w pamięci sterowników. Wszystkie punkty na które sami zwracalibyśmy uwagę kupując taki samochód zostaną przekazane klientowi. Przeprowadzenie takiego sprawdzenia nie ujawni oczywiście ukrytych wad, ale na pewno daje większą możliwość oceny stanu kupowanego samochodu i ułatwia bardziej świadome podjęcie decyzji zakupowej.